Jak tvořit obsah


V tomto článku bych se rád věnoval hlavně kvalitnímu obsahu a správné prezenci na sociální sítích. Tvorbu obsahu je nutné rozdělit do několika kategorií, protože v dnešní době už zdaleka nestačí tvořit obsah pouze na svůj web, ale je důležité zapojit také sociální sítě. K tvorbě základních textů na web, novinkám, článkům je nutné připočítat i příspěvky na Facebook, Instagram či další služby, které vaši zákazníci používají.

Texty na webu

Nemusíte se bát, příprava základních webových textů není nijak složitá. Často se setkáváme s tím, že jsou weby přeplácané a majitelé se na jednu stránku snaží nacpat obrovské množství informací. V takových případech návštěvníci brzo web opouští, což lze vidět v statistikách. Toto bych označil za jednu z nejčastějších chyb. Proto jsme pro naše zákazníky vytvořili webové šablony, které jsou odladěné, přehledné a stručné, ale i tak návštěvníkovi řeknou vše, co potřebuje.

V případě, že máte web od nás, tak stačí šablonu pouze projít a sepsat nám všechny texty, které v šabloně vidíte. Pokud text nechcete psát sami, je možné si zaplatit copywritera, který pro vás texty napíše. Tato cesta má své výhody i nevýhody, text bude vytvořený tak, aby byl příjemný na čtení, atraktivní pro návštěvníka a stylisticky správně, copywriter ale nemusí přesně vystihnout myšlenky a podstatu vašeho podnikání. Nejvíce se nám osvědčilo spojení vlastních textů, které se poté daly stylistovi upravit. Copywriter texty pouze přepíše do čtivé formy a upraví gramatické chyby. Mnohokrát nás překvapilo, jak se texty poté lépe čtou.

Pokud ale nechcete investovat další peníze, není nic jednoduššího, než si texty napsat sám, případně je upravit až později. Záleží na tvůrci vašeho webu, zda je ochoten úpravy udělat. U nás s tím samozřejmě nemáme problém. Pokud budete texty tvořit sami, snažte se přemýšlet jako váš návštěvník, který o vás pravděpodobně ještě nikdy neslyšel a musíte ho přesvědčit, že jste ti nejvhodnější. Velmi dobré jsou otázky a odpovědi, kde návštěvníkům odpovíte na nejčastější dotazy. Opět záleží, zda tuto možnost váš web obsahuje, naše šablony samozřejmě ano.

Novinky a aktuality

Chcete informovat zákazníka o dovolené, rekonstrukci či novém zboží? V dnešní době je až zbytečné, aby k vám zákaznici přišli a zjistili, že máte zavřeno. Informujte je o všem na webu v sekci novinek. Pokud máte web od nás, tak je samozřejmostí administrace novinek.

Sociální sítě

Na začátku je dobré si uvědomit, na jakou sociální síť se vaše podnikání hodí. Máte spíše grafický obsah? Pak je pro vás vhodný Instagram, pokud ale potřebujete v první řadě odkazovat na články, do eshopu a podobně, tak je pro vás lepší Facebook. Samozřejmě je vždy lepší být na obou těchto platformách. Jenom je důležité si uvědomit, že bez placené reklamy je na Instagramu možné přidávat pouze fotografie a videa s popisem, ale nelze přidat odkaz. Popis jak na socilání sítě je na další a mnohem delší článek, který pro vás určitě časem připavíme. Foťte, zaznamenávejte své podnikání, sdílejte milníky a důležité okamžiky na sociálních sítích. Takto můžete snadno zapůsobit na své cílové publikum, které tak odkážete na váš web, kde najdou všechny informace. Navíc čím více obsahu uživatele uvidí, tím působí firma nebo podnikání důvěryhodněji a pokud má zákazník důvěru, tak i rád využije vašich služeb.

Dělat něco navíc je také cesta, jak oslovit širší publikum. Jednou z možností je tvorba článků, se kterou máme výborné zkušenosti. Pokud to váš obor umožňuje, můžete psát články na různá témata z vašeho oboru, firemního života, ukázat, jak se vaše výrobky vyrábí, vyjádřit se k různým kauzám nebo vyzdvihnout vaše benefity oproti konkurenci a podobně. Poté je důležité se domluvit s tvůrcem vašeho webu, zda vaše články na web vloží a vytvoří pro ně prostor. V případě našich webů to samozřejmě není problém a na všem se dá jednoduše domluvit. Články poté pomáhají i ve vyhledávání Google, jelikož zvyšují relevantnost. Články poté můžete sdílet i na sociálních sítích.

Pokud budete mít jakékoliv další otázky, zkuste najít odpověď na našich webových stránkách, v některém z článků nebo se na nás neváhejte obrátit. Se vším vám vždy rádi pomůžeme.


Napište nám

Rádi zodpovíme všechny vaše otázky


Kontakt

Tomáš Kobylák - K-WEBS
IČO: 04785762